Vaellusvideoita, retkiruokaa ja asiaa varusteista - tilaa Ulkoilmamiesten YouTube-kanava!

Edellinen päivä oli ollut melkoisen haastava ja uni maistui todella hyvin. Uusi aamu näytti onneksi huomattavasti paremmalta, varsinkin kun nautimme hyvin rauhallisen aamupalan ennen lähtöä.

Unnan laakso ei silti jättänyt meitä rauhaan. Leiripaikkamme jälkeen maasto muuttui viidakkomaiseksi ja jatkui edelleen ärsyttävän kaltevana. Samoilimme askel kerrallaan aluskasvillisuuden seassa, kunnes vihdoin saavutimme laakson päädyn ja pääsimme takaisin avaraan maastoon.

Seuraavat jokien ylitykset menivät jo mallikkaasti, vaikka kuohuvaa vettä oli korkeimmillaan jo yli polveen asti. Ehkä tästä innostuneena meidän keskittymisemme herpaantui hetkeksi ja jatkoimme huolettomina tasamaastossa edeten.

Parin tunnin kulkemisen jälkeen pysähdyimme ihmettelemään sijaintiamme uudestaan. Meidän oli kartan mukaan tarkoitus kulkea suoraan erään polun halki ja kääntyä jatkamaan sitä myöten eteenpäin. Polkua ei näkynyt saatika kuulunut, joten päätimme pitää pienen tauon ja paikantaa itsemme tarkasti kartalle.

Kolme maamerkkiä, kaksi yhtenevää mielipidettä ja tyly tuomio: olimme ohittaneet polun ja aikoja sitten. Sen jälkeen olimme kulkeneet suossa, tiheikössä ja ties missä muissakin maaston tyypeissä. Paluu samaa reittiä takaisin ei enää huvittanut, joten otimme nykysijainnistamme käsin tarkan suuntiman kompassilla kohti vuoren harjalle kipuavaa polkua.

Ankaran kiipeämisen ja puhisevan tuskailun jälkeen löysimme kylmän porun ja samalla huomasimme polun kiemurtelevan aivan vieressämme. Näin se homma hoidetaan!

Tahattoman seikkailuosuuden takia kello oli lähemmäs viisi ennen kuin pääsimme syömään lounasta. Ruoka teki yllättäen hyvää ja kaiken lisäksi maasto muuttui todella paljon helpommaksi. Ensimmäistä kertaa kahteen päivään kuljimme tasaisella maalla ja peräti polkua pitkin.

Illaksi kiipesimme vielä yhden harjanteen päälle, josta löysimmekin mainion leiripaikan. Kaikki illalla kiivetyt kilometrit olisivat kuitenkin pois seuraavalta aamulta. Päivän haasteista selvinneenä söimme päivällisen kello kymmenen aikaan illalla ja kävimme jälleen nukkumaan luottoteltan suojissa.

Katso video jutun alusta tai osoitteessa klikkaamalla oheista linkkiä https://www.youtube.com/watch?v=OG-OZOmGo4Y